Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2008

ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΕΛΑΣ

ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ Ε.Λ.Α.Σ.

Εμπρός ΕΛΑΣ.
( Ύμνος του ΕΛΑΣ )

ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ Ε.Λ.Α.Σ.

Με το ντουφέκι μου στον ώμο,
σε πόλεις, κάμπους και βουνά,
της λευτεριάς ανοίγω δρόμο,
τον στρώνω βάγια και περνά.

Εμπρός ΕΛΑΣ, για την Ελλάδα,
το δίκιο και τη λευτεριά,
στ' ακρόβουνο και στην κοιλάδα,
πέτα, πολέμα, με καρδιά.

Ένα τραγούδι είν' η πνοή σου,
καθώς στη μάχη ροβολάς,
κι αντιλαλούν απ' τη φωνή σου
πλαγιές και κάμποι, ΕΛΑΣ-ΕΛΑΣ.

Με χίλια ονόματα μια χάρη
ακρίτας είτε αρματολός,
αντάρτης, κλέφτης, παλληκάρι,
πάντα είμαι ο ίδιος ο λαός.

Παντού η πατρίδα μ' έχει στείλει,
φρουρό μαζί κ' εκδικητή,
κι απ' την ορμή μου θ' ανατείλει
καινούρια λεύτερη ζωή.

Αλί του που θα μ' απειλήσει
με τη σκλαβιά και τη ντροπή,
το θάνατο έχω καταργήσει,
φόβος δεν ξέρω τι θα πει.

Μες στην ψυχή μου είναι η πατρίδα
η λευτεριά κ' η ιδέα μαζί,
με την κρυφή μου μόνο ελπίδα,
ο σκλάβος θρέφεται και ζει.

Με το ντουφέκι μου στον ώμο,
θα λάμψει η μέρα, δεν αργεί,
της λευτεριάς ν' ανοίξω δρόμο,
για να διαβεί σ' όλη τη γη.

Απρίλης 1944.
Πηγή: Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη, «Της Νιότης και της Λευτεριάς», Θεμέλιο 1978.

Δεν υπάρχουν σχόλια: